Dagens visa

En dag som denna har jag inte gjort något speciellt annorlunda. Jobbat 11-17 och for jag hem och kastade mig i soffan framför Tv:n, skönt!

Är väldigt trött, väldigt. Håller på och fixar lite mat, makaroner och köttbullar, väldigt svensk men gött! Förstår inte riktigt själv hur jag pallar laga mat till mig själv bara men måste endå ha matlåda så.. Man kan väl säga att jag lagar för 2, eller inte, men 2 portioner (snarare 4).  Är sämst på att laga rätt mängd mat, blir alltid en massa över, det är alltid den där sista pastan eller vad det nu är som blir över, att man aldrig lär sig..?

Brukar vara ganska duktig på att variera min mat men det är ju typ 6 rätter jag varierar med, har lixom inte den där inspirationen och hittar på egna, bara ibland. Har nog fått lite av pappa och lite av mamma när det gäller det där med matlagning. Mamma är inte intresserad av att laga mat överhuvudtaget och pappa älskar att laga mat. Pappa ska alltid dekorera speciellt med det där salladsbladet eller vad det nu kan vara, dessutom smakar det gudomligt!

I kväll blir ytterligare en lugn kväll med TV:n och mys. Är sjukt sugen på choklad men vafan, har 150 kr att leva på tills nästa måndag. För dom 150 kronorna är det tänkt att jag ska köpa mat, ha fest och annat småskit. Lyckat? Nej inte särskilt, kan nog låna en slant av mina vänner som får lön i morrn, man kan ju alltid hoppas..

På tal om pengar så skulle jag vilja vinna en massa sådana. Eller rättare sagt, jag måste! Har planer som "måste" utföras hyffsat snart. Vill köpa en DVD, högtalare, bärbar dator och göra en fet tatuering. Låter som vi pratar om ca 15 000 kr, återigen, lyckat?.. Inte särkilt. Man får hoppas på att mormor är generös i år haha, eller att hon ger mig en trisslott med storvinst på. Mamma fick en trisslott av henne för ett par år sen på julafton och vann 10 000 kr. Så det verkar ju inte omöjligt i alla fall..

Ajdå, nu brändes mina köttbullar och makaronerna kokade över..! Dags att ägna sig åt avancerat matlagning nu. Kom dessutom på när jag kollade in i "skafferiet" att jag köpt paradisaskar till mor och far i julklapp, ska man kanske nalla en och köpa ny efter lön? JA!

puss o kram

Kim Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback