shit, det blev lååångt!

Som vanligt har jag lite svårt att somna om nätterna.. Eller nej, nu ljög jag faktiskt, förlåt! Om jag väl går och lägger mig tar det inte många minuter innan John Blund kommer och nattar mig. Sanningen är att jag sitter här framför datorn och gör absolut ingenting, kollar okända människors bloggar, snokar omkring på facebook, ja ni vet sånt där totalt meningslöst? Jag har många gånger ställt mig frågan varför, varför inte bara gå och lägga sig och få en extra sovtimme eller två men ändå hamnar jag här natt efter natt! En riktigt datornörd är vad jag är, fråga mina vänner, stackare!


Vad gjorde man innan datorer och internet? Förmodligen umgicks man lite mer med sina kära men ändå, hur hade man koll på vad folk pysslar med och hur höll man kontakten? Haha, jag tror iförsig att man lyckades lösa det där på annat vis.. Tänk vad kul om man skulle få en massa brev hem, vilken fröjd det vore att kolla brevlådan, idag är det snarare en börda med tanke på man bara får en massa räkningar och skitreklam!





Jag är däremot glad att jag föddes när jag gjorde och inte senare. Jag menar, jag minns när jag bara fick sitta på internet i 10 minuter för att det kostade så himla mycket och under dessa 10 minuter hann jag gå in på Lunarstorm och skriva ett inlägg till någon och inte mer än så. Jag minns att pappa köpte våran första dator 1997 och då var det fruktansvärt coolt att skärmen var "platt" och att den var så hiiimla stor, idag ser den mest ut som en stenåldersmaskin. Det känns bra att man på något sätt kan referera till att man faktiskt har det jäkligt bra idag och kan googla upp en fråga på 2 sekunder. Men en liten tanke har jag, hur kommer det då sig att det känns som att dagens ungdomar är så mycket mer puckade?..


Ett exempel på dagens kids:
En mamma och hennes 6-åriga son sitter på tunnelbanan och pratar om dataspel.
Mamman - När jag var i din ålder fanns inte datorer.
Sonen (ser förvånad ut) - Men, hur kunde ni då gå ut på internet?!



Hmm, sa jag att jag spenderar för mycket tid här om nätterna?...


Godnatt!



Kim Alexandra

Kommentarer
Postat av: jill

hallå kimmen! Hoppas att det mesta löst sig nu och att du mår bra =)

2009-08-31 @ 21:38:19
Postat av: jill

hallå kimmen! Hoppas att det mesta löst sig nu och att du mår bra =)

2009-08-31 @ 21:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback