kallt o jävligt

Pust, stön och ett jävligt långt suck är något som precis flög ut ur min mun, jag är tröttare än tröttast! Har jobbat 10-19 idag, kanske inte låter så farligt men bara grejen att gå upp sådär tidigt känns inte helt rätt.


Har gått bra att jobba, gick ganska fort ändå, konstigt nog så känns det som man jobbar längre om man bara jobbar 5 timmar, konstigt det där.

Trodde det var betydligt kallare än -8 grader när jag kom utanför dörren på jobbet, lungorna förfrös. Alltid lika kul att skrapa rutan och sätta sig i en iskall bil, lite av en favorit faktiskt. När jag åkt en bit så började det lukta grillat, kunde inte riktigt bestämma mig och det var för att jag var trött, bilen brann eller för att det faktiskt var någon som eldade. Släppte tanken för en stund men när jag sedan kom in till Uppsala så kom lukten igen. Ingen aning om det var för att stjärtvärmen brände sönder mina skinkor eller diverse knas med bilen, byxorna var i alla fall hela såg jag nyss så vi får väl se om bilen faller isär här i dagarna. Det vore ju perfekt nu när kontot är sexsiffrigt och jag inte alls har andra bekymmer att tänka på, helt perfekt!


På tal om bekymmer så hade jag ett långt samtal med chefen idag om mitt liv och mina känslor, som jag har lite svårt att kontrollera just nu. Det som skrämmer mig är att hon sitter och berättar för mig vad som händer, hur jag mår och hur allt kommer bli. Inte ens jag kan förklara mig själv så bra som hon kan, lite läskigt hur grym hon är på att tyda människor. Man känner sig lite halvdum när man sitter där med geniet själv.


Kvällen blir sjukligt lugn, diska, städa, laga mat, fixa i ordning tvätten som fortfarande ligger ligger färdig att packas upp sen igår förmiddag, sakna min vän och en riktigt lång dusch på det. Trodde jag jobbar korthelg nu, dvs 9-14 och 10-14.30 men nehe det var visst inte så bra, jobbar istället öppning-stängning båda dagarna men men, pengar är fint, även om jag som sagt är ekonomiskt oberoende nuförtiden. Haha låter fint, undrar om jag någonsin kommer att få använda dom orden på riktigt utan att ljuga, då skulle jag nog missbruka dom.


För att inte tråka ut er mina älskade så slänger jag in e bild på mig när jag var 14, ett gott skratt förlänger livet!



Tacka gudarna för plastikkirurgi!
Kim Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback