tvättfan

Fy fan för tvättstugor!
Tänk att jag en gång sa " Jag vill tvätta i tvättstuga, det verkar mycket roligare", hur fan kan man få för sig att vräka ur sig något så ogenomtänkt?

Ja, jag är sur.. På min tvättstuga!!
För det första var en maskin trasig, som vanligt.
För det andra luktar allt man tvättar halvt avlopp och inte persika som sköljmedlet utlovar.
För det tredje blir det inte rent.
För det fjärde skiter folk i att hämta sina kläder ur torktumlaren och anser att jag ska pilla på deras kläder.
För det femte blir kläderna luddiga av torktumlaren fast man nyss rengjort filtret.
För det sjätte är det äckligt och det ligger massa kvarglömda underkläder lite här och var.
För det sjunde läcker maskinerna så golvet blir alldeles blött.
För det åttonde.. Nej, det var nog allt!



Det var tider det, när man bodde på landet och kunde hänga tvätten ute en härlig sommardag.


Jag är bitter och vägrar dessutom att inse att det finns viktigare och mer relavanta problem här i världen, så det så!



Hoppas ni tar det här inlägget med en gnutta humor..

Sov gott mina kära, själv ska jag tvätta hela natten eftersom den ena maskinen var trasig!


Kim Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback