maaat

Igår vart det Gillet för hela slanten! Brudarna bestämde sig för att gå ut hyffsat tidigt så hänkade på en sväng. We love house är så förbannat grymt där på lördagar, lyckas du sitta still så är du antingen förlamad eller döv!

Haha ser ut som ett fuckface på bilden men vafan, jag bjuder på den för jag ser ut att ha förbannat långa ben, o de är ju bra?! Här alltså på g till Gillet igår.




Klockan ringde 8 i morse, mindre kul men det var bara att släpa sig upp och åka och jobba. Hyffsat lugnt idag på jobbet så inget nytt där heller!

Nu ska jag laga mig lite mat hade jag tänkt, idag blir det Kyckling i ugn och liiis. Kom på att jag inte hade någon ugnsform men hann till Ikea och köpa en 4 minuter innan stängning


2 Kycklingfiléer eller ungefär 400 g
1/2 Gul lök
1 Paprika
1 Zucchini
1 Burk Creme fraiche
2 Vitlöksklyftor
Chilipulver
Grillkrydda
Basilika
Salt
Peppar
           


Skär upp kycklingen i tärningar och skiva lök och paprika i grova skivor. Lägg ner direkt i en ugnseldfast form. Blanda creme fraiche med kryddorna och pressa i vitlöksklyftor. Rör om och häll över bladningen i formen. Sätt in i ugnen, 200 grader i 35-40 minuter. (Kolla så att kycklingbitarna är klara inuti genom att skära itu den tjockaste. Den får inte vara röd, då måste rätten vara inne en stund till.) Servera med ris.


Mmmm hungrig!!

K ♥ R





Kim Alexandra

Kommentarer
Postat av: iina

Mums vilken middag ;)

2009-03-08 @ 19:07:39
URL: http://designbyiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback