Words..



Fick en kommentar nyligen;
"Anonym - har du inga tips på vad man kan göra om man är fylld av ångest och har ett krossat hjärta?!"






Får lite ångest av självaste frågan faktiskt eftersom jag känner igen känslan så väl. Ska jag svara på frågan idag så har jag inget konkret svar tror jag? Det må låta otroligt klyschigt men tiden läker sår. Försök att aktivera dig, att sitta ensam med alla tankar är det värsta du kan göra!!
Tänk positiva tankar om dig själv och vad som faktiskt är bra med ditt liv. Även om det inte känns så så har vi alla något ljus i livet som håller oss levande, fokusera på det.
Jag vet att det jag säger känns omöjligt men man är så illa tvungen att ta tag i sig själv även om man inte orkar. Det är klart att du får gråta, det är nog bra att gråta ordentligt men sjunk inte för djupt, glöm inte att hitta tillbaka.  Det är bara du som förlorar på att gräva dig djupare ner. Prata med dom du känner tillit för, även om du bara känner dig som en gnällkärring.
Jag själv har underbara vänner som gjorde allt för att få mig att tänka på annat men ändå funderade jag vissa gånger på om jag höll på att förlora mig själv, bli dum i huvet, så kändes det ibland. Jag kände mig sjuk.
Tid är det som behövs. Tyvärr så kan man inte göra annat än acceptera det man känner men försöka att undvika situationer där man bara tänker sig galen. Tid, tid och mer tid!


Jag grät varje dag i timmar, mest på nättera. Jag gick ner 7 kg väldigt snabbt och funderade på om livet verkligen var värt att leva, tappade lågan totalt.
Men, jag klarade det och idag är jag fan stark, jag är stark i mig själv och har insett att jag inte måste vara beroende av någon för att finna lyckan.
Jag är lycklig i mig själv!!
Fixade jag det så är jag övertygad om att du också gör de!!




Kim Alexandra

Kommentarer
Postat av: Jenny

Sjukt bra sagt Kiiimpa!

2010-02-16 @ 20:22:38
Postat av: Anonym

bra skrivet, tack för svar, kram

2010-02-17 @ 10:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback