Solgalen!?


Folk säger att det är bra väder ute om dagarna, hur mycket dom bränt sig, hur mycket det har badats osv.
Jag då? Fått en timme i solen efter 16.00, på två veckor. Känns halvokej att blekna mer och mer i takt med att alla skaffar sig en redig bränna. Känns halvokej att faktiskt inte ens ha badat i år. Känns halvokej att jag inte ens hinner träna.
Japp, jag tycker faktiskt riktigt synd om mig själv.
Jag HOPPAS att vädret är precis likadant v.29-32, annars jeflar ska väderkillen få med mig att göra!

Nåja, nedräkningen kan faktiskt börja, 8 av de 9 dagarna som återstår till semestern ska spenderas på jobbet.
Onsdag, vilket är kommande och enda ledig dag innan semestern, då blir det storshopping på Eckerölinjen till allt ståhej som väntar, kanske lite sol på deck (dÄck?!)?
Livet ska levas, solen ska schteka och jag, jag ska bara infinna mig precis där jag behagar under 4 veckor.

Så, kan jag inte få lite bra väder en enda dag innan semester så jag slipper blända Göteborg, Karlstad, Uppsala, Stockholm och Gotland, dvs halva Sverige?!

Det ser åtminstonde lite lovande ut och nästa veckas schema bjuder på lite senare färd mot jobb än vad som hittills har varit! Bilen kommer inte längre rulla hemmifrån 09.00 och vara tillbaka 20.00 lika ofta.





Men, jag har fortfarande en fundering gällande prognosen. Hur stor är risken att jag hittils lyckats pricka ledighet de enda 2 solfria dagarna under 2 veckor och sen får regn den dagen jag går på semester?

Nämen fyfan så jag tjatar om den där jäkla solen. Som sagt, jag får väl gå till ett solarie, förneka och istället se fram emot att jag kommer ha 4 riktigt jäkla superbra veckor!
Mer RMI åt folket (typ mig eftersom jag verkar vara den enda bittra själen i världen), tänk om, tänk om och tänk om!

Dags för sömn, tidig morrn i morrn mä!
Sov sött!


Kim Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback