DAY´S OF OUR LIFE!


Som kompensation för gårdagens totala nolla på bloggen så tänkte jag dela med mig av vad som faktiskt hände en dag som gårdagen. En lite motig men också bra dag!

Dagen börjar som man önskar varje dag skulle börja. Vaknar upp och känslan av att vara tillfreds den finns, den finns och lite till.
Går utanför dörren, ska ta bilen till jobbet. Känslan försvann för en stund, wtf?! En p-bot på 900:-, kan man ens utfärda en sån dyr p-bot. Jag stog på tok för helt galet, körkort i 4 år in my ass.. Kändes ungefär så när jag sakta gick fram till bilen och smög ner lappen i fickan, en tittade, två tittade. Ja, lite pinsamt var det allt..

Massiv p-bot..




Kör vilse på vägen hem. Hur kommer det sig att E4 är så förbannat dåligt skyltad i centrala Sthlm?!
Kom till jobbet i tid iaf, det är väl det som räknas?

Jobb, jobb och jobb. 4 effektiva timmar blev det, alltid nått. Humöret på topp trots p-bot. Undrar varför?


Hursom. Kom hem, tappade bort mobil nånstanns mellan bil och hem, dvs typ 20 steg. Hur gick detta till? Cyklar till Kaisa och nästan gråter, så illa är det att bo i min lägenhet i dagens läge. Allt ligger huller om buller, över 30 grader varmt och tom i magen, mobilen spårlöst förvunnen. Irritation på hög nivå var känslan.

Efter en äggmacka eller två insisterar Kaisa på att cykla tillbaka hem och leta efter den. Jag lyfter på en tröja hemma och vips, oj, min mobil, välkommen tillbaka. Men men.. Vi fick lite motion hem och den hittades iaf, det är det viktigaste.

Vi och en flarra vitt begav oss till stadsparken och mös, njöt av livet och bara konstaterade en massa saker. Livskvalitét på hög nivå det där. Musik, en go vän och bara mys i sommarvärmen, livskvalitét!

Det skulle bli en sväng till Framfickan, den svängen pågick i 4-5 timmar men fan så nice det var!





Värt att tillägga. Kvällens höjdpunkt som jag tackar Greken för med hela mitt hjärta. Motorcykelride genom stan, jäffflar vad kinderna fladdrade när det brummades upp i toppfarten. Ett minne för livet och karl har lovat mig en tur till Sigtuna, snart, mycket snart hoppas jag detta sker. Känslan, skaket i benen efteråt, obeskrivligt!

Så, vilken dag! Trots en irriterande bot, en riktigt bra dag!

Nu däremot är det 22 maj och jobbet kallar, mm vad jag älskar tidiga mornar!
Tur att gårdagen avrundades i tid!

Ha en fin dag!





Kim Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback