LOVELOVE


Oj.. Tre dagar sen sist och jag känner pressen att leverera i detta inlägg, big time!
Jag har precis kommit hem efter en kväll hos min fina Kaisa, en massa uppdatering och fika, det är vi bra på jag och min vän!

Under promenaden på väg hem genom Uppsalas tysta gator funderade jag på vad jag skulle förmedla i ord här på bloggen. Den senaste tiden har det dundrat in lyckoinlägg och prat om kärlek och vet ni vad? Det blir så även denna gång.
Han är konstant i mitt huvud och får mig att le hela dagarna, konsten att få någon att le utan att vara närvarande på riktigt är ju rätt häftig. Men å andra sidan, han är ju rätt häftig min karl!
Jag blickar tillbaka på det senaste året. Svårt att förklara men känslomässigt så skulle man kunna beskriva mitt dåvarande tillstånd i stil med " Att stå stilla vid ett rödljus och aldrig få grönt, inte ens gult, ". Det har lixom inte fungerat, som att det inte ens haft kraften att börja blinka gult pga av att det varit trasigt och tillåtit en annan regel träda i kraft. Det har bara varit stopp, stå still och se dig omkring. Jag såg mig omkring men det gjorde mig ännu mer fundersam om någon skulle få mitt hjärta att slå.
Nu däremot, fick jag grönt och ser rödljuset försvinna i backspegeln (okej, poetiskt lät det ju bra men.. Men, på riktigt kan man inte se samma rödljus i backspegeln..)
Jävlar vad hjärtat slår!
Jag skulle vilja ha förmågan att ge en sorgsen själ en inblick hur det faktiskt kan bli, att det kan vända, att någon kan ta sig in djupt in i hjärtat och bara växa sig starkare. Han växer för mig för varje dag och jag kan inte sluta le över att han väljer att vara med mig, hans fina ord om och till mig. Jag har svårt att förklara känslan av att min kärlek till denna man faktiskt är besvarade. Att han tar orden ur min mun och tycks känna som mig.

Smörigt blev det här, jag har svårt att sätta ord på om jag är en romantiker. Jag är det men samtidigt inte, jag tycker rosa fluff är lite fjantigt men kan samtidigt inte låta bli att älska det.. Lite splittrad där men en sak är säker,
jag delar mitt liv med den bästa som tänkas kan!






Kim Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback