SWAAAAMP


Kom hem för 30 minuter sen och jeflar vad jag hunnit med!
Snabbstäd, disk, tvätt och dammsugning, tummen upp för mig!

Dagen har spenderats i Märsta/Sigtunas skogar, svampplockning med iina och Kaisa närmare bestämt. Mysigt det där, en sysselsättning man ägnar allt för lite tid åt såhär när hösten knackar på dörrn.
Hittade ett bra gäng med trattkantareller men höjdpunkten är ju ändå den där förskräckligt onyttiga frallan och varma chokladen, ingen skogshäng utan de tillbehören!







Självklart valde vi att tillaga en del av dagens "fångst" (orkar inte grubbla fram ett lämpligare ord just nu).
Behöver jag ens nämna hur grymt det smakade, bilden talar nog tillräckligt för det!





Nu ska jag ägna mig åt tvätten ett par timmar framöver, förbannat att man alltid ska prioritera tvätten sist, då blir det såhär att man får "rest-tiderna"..
Men men, jag kommer åtminstonde att sova gott i mina nytvättade lakan med ett leende på läpparna :)!

Sov gott!




Kim Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback