yllesocka

Det blev inte mycket till uppdatering igår som ni kanske märkte, jag var helt enkelt för slut för att orka sätta mig framför datorn, haha då är man bra färdig. Kvällen tillbringades halvt sovande framför TV och sen kom min vän över på besök.

Förövrigt så flyter allt på som vanligt, jobbar, äter nudlar och sover. Det bekymrar mig inte speciellt mycket just nu att allt går på rutin för guess what? Jo, har långledigt i helgen, lör, sön måndag, sweet, ledig nu på onsdag också.







På jobbet har vi kundvärvningstävling just nu, antal värvade kunder/handlande. Vi tävlar mot alla Kappahl butiker i Sverige och fina priser ligger i potten. Tror att det går ganska bra för oss faktiskt, tävlingen pågår mellan v.3-5 uppdelat i 3 delar. Utöver att vi tävlar mot andra så har vi också en intern tävling där vi i samma butik tävlar mot varandra. Gissa vem veckans vinnare blev? Jag såklart! Lyckades få ihop 71 st mellan sön-lör (veckorna är alltid sön-lör), bruttan efter mig kammade hem 40 st så ja,  I still got it. Vann alla tre veckor när vi hade det sist men är lite osäker på om jag fixar de andra två nu, är ju som sagt ledig en del framöver. Vi får väl som sagt se hur det gått för de andra butikerna men jag vet i alla fall att det gick bra för oss förra gången.


Tidigare idag så mådde jag inte alls bra, kände mig helt matt i kroppen och det kändes som att bacillerna kryllade i kroppen, inte bra! Det är inte okej att bli sjuk när man ska vara ledig och allt, känns i alla fall bättre nu men det brukar det ju göra mot kvällningen. Inte så konstigt att immunförsvaret sviker när man behandlar sin kropp som man gör, röker, stressar, klär sig för kallt, lever på näringsfattig mat, super för ofta osv. Stackars min kropp! Jag vill ha en ordentlig mixer, då kan jag i alla fall göra smoothies och få i mig lite vitaminer. Jag har en mixer, en riktigt dyr en som jag fick av mitt ex i juklapp för nått år sen men den luktar brännt och puckot (sorry) sparade ju inte kvittot så jag hade inte en tanke på att det gick att reklamera i alla fall, nu när jag tänker efter såhär i efterhand så hade det säkert gått. Hörde att man ska mixa citron  i så försvinner lukten, för det är lixom bladen som luktar och smakar också för den delen. Får försöka ge mig på det i kväll, inte för att jag har pengar att köpa ingredienser för men, kul att veta om den går att använda eller inte.


.
Det ser ju förbannat gott ut!!



Drick smoothie så lever du längre, det tror i alla fall jag!
Kim Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback