vart tog dom vägen då?!

God"morgon"!
Tanken var att jag skulle gå upp vid 10 eftersom jag har planerat in en massa grejer idag på min lediga dag men, när jag skulle gå upp insåg jag hur förbannat skönt jag sov och eftersom jag inte är helt frisk och egentligen behöver vila så blev det 2 timmars sömn till, det var nog ett bra val!


Den här dagen började ju mindre bra, eller ja, egentligen bra, jag ska inte klaga men jag känner mig rätt dum i huvudet just nu.. Jag har fått tillbaka min efterlängtade skatt som jag väntat på sen midsommar! Däremot hade jag räknat på att jag skulle få rätt många fler tusenlappar än vad jag fick..?
Hur kan jag räkna så fel?


Jag vet att det kanske är fult att prata om pengar men när det gäller skatteåterbäringen och att jag blev så jäkla
förbryllad så anser jag att det är okej..

Enligt mina beräkningar (som både jag och pappa räknat på ett antal 10-tal gånger) blev mitt reseavdrag till jobbet 27 723:-, sen drar man av 8000:- "som man ska stå för själv" och sen räknade jag med att få skatta 30% på denna summa, det blev då 13 806:-, utöver det skulle jag få tillbaka lite drygt 3600:-, hur kommer  det då sig att det saknas typ 10.000:- ?! Någon som kan svara på detta, hur mycket skattar man egentligen på resorna?!





Jag behöver inga fler ? i mitt liv så nu väntar ett förmodligen långt samtal med skatteverket, hur kan jag räknat så fel eller är det mitt gamla jobb som har knasat till sig igen? Jag fick ju en bekräftelse på att det hade gått igenom och att dom hade fått alla papper dom behövde?..


Hörs senare!


Kim Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback