svin!

Shit, jag tror jag läser tidningen och ser på nyheterna för sällan (fast jag kanske borde låtit bli den här gången?)..


"Mannen, som kom från Tierp, en plats utanför Uppsala, fick förra söndagen typiska influensasymptom.
Enligt Ulf Hansson började sjukdomen som en vanlig influensa, med halsont.
Efter några dagar fick mannen ont i kroppen och feber. I fredags satt han och tittade på tv. Men under kvällen blev han snabbt mycket sjuk. Familjen kallade på ambulans men hans liv gick inte att räddas."

Akademiska sjukhuset (max 1 km från mitt hem) har nu fastställt att han dog av svininfluensan.


"Stockholm.
Ännu en patient, en kvinna under 30 år, vårdas med konstgjord lunga (Ecmo) på Karolinska universitetssjukhuset i Solna. Kvinnan är smittad av svininfluensan, enligt det provsvar som kom strax före lunch. Hon är hemmahörande i Uppsala län. Kvinnan är gravid och hennes tillstånd är livshotande."

Det känns inte alls bra att man har lättast att drabbas om man är ung och frisk, för första gången vill jag vara 75+!

Jag vet inte om jag är så nöjd med att bo i Uppsala just nu...





Hur känner ni? Överdriver media allt? Det är klart att rubriker ger pengar för dom men jag menar, det som har hänt har ju ändå hänt?


Kim Alexandra

Kommentarer
Postat av: matilda

haha ja de va sjukt billigt me en tia!! men det är lite svårare o ta sej dit me bil o så.. smidigare med en ica längs vägen liksom, danne jobbar ju där borta så det är lättare o lämna tillbaks den... tror man skulle lämna filmen lite senare än va man ska på st per, om man inte bor inärheten då;D

2009-09-01 @ 23:25:54
URL: http://tuldanstillvaro.blogg.se/
Postat av: kiira

okej, det där va inte okej att läsa när man själv ligger och har ont i halsen och har haft feber til och från ett bra tag nu :( läskigt värre

2009-09-02 @ 11:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback