dramatiskt!

Inte speciellt men det har hänt lite saker sen jag bloggade sist..!

Ni minns kanske att jag i förra inlägget poängterade väldigt nogrant att jag höll mig hemma och lugn för att jag skulle jobba idag. Det blev inte riktigt så, i alla fall inte lugnt och sömn kl 12. Min vän ringer återigen full like a kastrull och hämtar upp mig i en taxi som dumpar oss på statoil där han ska ha sin hederliga mosmeny. Han höll mig vaken till runt 2 tiden då jag efter många långa dryga disskutioner om det ena och det andra äntligen stängde av mina öron och somnade. Vaknar till och från då han är en jävel på att springa upp och dricka vatten och dessutom prata i sömnen, väcks återigen halv 6 av att hans mobil ringer och hans svarar och sitter o snackar som de vore en vanlig tisdag mitt på dagen. Somnar om efter ett tag, vaknar igen halv 7 då min vän fått för sig massa dumheter men äntligen nyktrat till och kan prata som en normal människa. Somnade aldrig om efter det och tog mig sakta men säkert upp ur sängen vid 07.20 och gör mig redo för jobb. Ja, jag är lite trött idag faktiskt.

När jag nästan är framme på jobbet så vinkas jag in av farbror blå, blåser som aldrig förr i alkomätaren och får sedan gasa vidare. Fy fan va nervös man blir av polisen, varför det? Jag hade inget och dölja.. Däremot var det en jävla tur att det inte var en av många gånger jag åkt till jobbet sådär halvt osäker på om det verkligen är så smart. Nu har jag i alla fall lärt mig att inte supa mig redlös och sedan köra bil tidigt dagen efter, har tyvärr hänt..







Idag började ju som bekant mellandagsrean och folket var i full fart. Sänkningarna gick hyffsat fort att fixa i morse så det var skönt. Man kan ju undra om folket tror att kläderna är mindre värda eller sämre på något sätt för att dom är på rea, hur kommer det sig att det helt plötsligt är okej att riva i allt och slänga det på golvet?..

Nu ska jag i allafall hoppa in i duschen och göra mig i ordning för en myskväll med film. Nu blev det visst lite stressigt här, tiden bara sprang iväg!

Hej hopp!
Kim Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback