Fan vad jag har det bra!

Det är precis vad jag konstaterat idag. Man är alldeles för missnöjd med sitt liv, eller inte missnöjd men man uppskattar inte det och hur man har det! Anledningen till att jag kom o tänka på det är att dom ringde från statistiska centralbyrån idag. Det är såhär att jag sen ungefär 4 år tillbaka blir uppringd av dom 1 ggn per år. Jag och 17 000 till i Sverige deltar varje år i det här. Samtalet tar ungefär 10 min och dom ställer alla frågor du kan tänka dig, om hur man lever. Jag har det riktigt bra kom jag på när jag svarade på alla dessa frågor, kanske är 50 st  (?).  Har eget boende i centrala Uppsala, nästan allt i lägenheten är nytt i stort sett bara kläderna som är gamla, en nästintill ny bil, fast anställning, har en go familj som älskar mig högt, goa vänner som gör detsamma, inga lån och inga betalningsanmärkningar, fan vad jag har det bra! Haha det lät nästan lite skrytigt det där men tänk vad man bara tar för givet här i livet. Lite kärlek och lite extra cash varje månad vore ju pricken över i:et, haha alltid ska man ha mer!

Sitter här och studerar min svarta julgran som jag satte upp igår, jag kan inte bestämma om jag gillar den eller inte. Det är nog placeringen som är knas, står på en hylla över sängen men jag har faktiskt ingen annan stans att ställa den så.. Så får det förbli! Har även ställt upp min julstjärna, den ska hänga men jag har inga förlängningsladdar kvar, får lösa det sen, eller så får den helt enkelt stå där i fönstret. I kväll ska jag bara gosa för mig själv, ska laga lite mat och städa lite grann tänkte jag. Sen blir det lite TV som vanligt. Skulle ju lägga upp bilder på lägenheten sa jag för längesen men jag hittar helt enkelt inte min sladd till kameran, typiskt mig! Jag har letat i mina 2 ouppackade flyttkartonger men icke, måste ligga kvar hos Robert tror jag.! Nej men nuså, nu kom jag ju på att den måste vara hos min sambo efter robert, Angelica! Får se till att hämta den nån vacker dag.. Det här inlägget blev lite jobbigt lång, avlslutar här helt enkelt, punkt slut, hej!

Kim Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback