luspank

varför säger man luspank? Just lus?

Det jag vill komma fram till att mitt elitfestande fått sig en rejäl smäll på käften, har på nått höger och vänster mindre än 500 kr kvar, 500 kr och det är den 9:e?! Det värsta är att jag inte förstår hur allt gått till, men vad gör det om 100 år? Förmodligen inte så mycket eftersom jag förhoppningsvis ligger och vilar under jorden då, just nu gäller det bara att överleva i 12 (snart 11) dagar till. 11 dagars som tyvärr innehåller 2 helger. Tack mamma, pappa och farmor för mitt sparkonto, gillar det inte men om sisådär 10 minuter kommer mitt lönekonto se lite bättre ut. Inte mycket med lite iaf! Så, snart kommer jag lyckas överleva i några dagar till. Haha, tänk om det alltid vore så lätt att skaffa fram cash. Gillar som sagt inte att sno av mig själv men vafan vi får hoppas att jag lärt mig tills nästa löning, måste ju äta och leva åtminstonde litegrann och det klarar man fan inte på mindre än 500 kr och 11 dagar. Hur klarade man sig på 1050 kr när man gick i skolan? Det är en fråga jag funderar ofta på, man lever verkligen efter sin inkomst, eller inte jag då kanske men det lät bra..

Fortsätter på det här med pengar, tråkigt att prata om egentligen men.. Tänkt om man fick in 25 lökar i månaden då skulle man leva som en kung. Jag skulle spara 6-7000 i månaden och ha kvar 8000 av bara leva för varje månad, skulle ju leva som en kung, liite iallafall. Pratade med kiira om det (som jag var hos nyss btw), spara så mycket i 6 månader och sen bara bränna pengarna med gott samvete under semestern i sommar. Fatta "skönt" att bränna 40 000 kr på 5 veckor, skönt att verkligen leva som en kung en månad. Skulle sedan spara lika mycket fram till jul igen och göra det jag alltid tjatar med mina vänner om, sen köra samma veva igen! Jag har stora planer för det här, nu gäller det bara att komma fram till hur jag ska lyckas få ihop 10 000 kr till varje månad utan att behöva gå på gatan.. Det värsta är att det förmodligen aldrig kommer hända men man kan väl få ha drömmar?

Någon som ens vågar gissa på hur mycket pengar det här är? Dom står i mitt förråd. Förlåt jag ljög, har fan inte ens ett sketet förråd


Slutpratat om pengar. Dagen har varit kanoners, jobbade 12-16, skön tid fast tjänar ju inte så mycket dock eftersom jag även måste köra bil fram och tillbaka för ca 100 spänn. Pengar igen, sorry! Åkte till kärringgrillen i Märsta där jag solar gratis ett par ggr till, hämtade kiira och for hem till Uppsala. Kaisa kom förbi mig en sväng och tog en kaffe och ett par bullar, bullar är gott! Bullarna var också gratis btw, kaffet med för den delen. Bra när man flyttar då får man en massa gratiskuponger lite här och var! Begav oss hem till brudarna och kollade på desperate, säsongsavslutning noooo! Kass säsongsavslutning också, hade väntat mig mer av världens bästa serie.

Det pratas om fest hos mig på fredag, vet dock inte om jag är lika på på den idén, jobbar 10-17 på lördag. Det blir nog ett litet kalas kanske men inte fest. Har kommit fram till att nästa fredag passar mycket mycket bättre, ledig lör! Kan inte förstå att jag på rikt är ledig nästa lördag, känns som att jag alltid jobbar. Det gör jag iförsig också med tanke på att det är min enda lediga helgdag i december, tokigt!



I morrn blir det tvättande igen, lite städande också kanske..! Mamma kommer över och bjussar på lunch på stan och sen blir färd till ÖB med kiira, måste kirra lite julpapper och andra bra/måste ha grejer.. Ledig i morrn alltså som ni kanske förstod..

Ojoj, klockan sprang visst iväg, internetbanken stänger straxt. Åh, snart blir jag rik igen, eller inte men.. Mindre fattig är rätt ordval.

Pippigul.
Kim Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback