Inkräktare!


Jag har fått en massa ofrivilliga husdjur!
Blomflugorna har valt att våldgästa mig, någon som vet hur jag blir av med kräken?
Förstår mig inte riktigt på det där, dom heter blomflugor men hur kommer det sig att dom ger sig på mig, en simpel brutta som inte ens äger en blomma?! Jag hade en gång en orkidé men den gav upp hoppet om att få leva för ett halvår sen.. Eller finns det kanske några andra flugor som ser likadana ut som ger sig på sånna som ser ut att vara i behov av sällskap?





Nu ska jag slänga i mig pasta och tomatvitlökssås. Inte allt för gott, jag trodde att jag hade garderat mig med tonfisk och dessutom köpt en vanlig tomatsås men icke det. Ni får akta er allihopa på gymmet, kom inte nära för det stinker vitlök redan nu i hela lägenheten så vad jag kommer lukta vill jag nog inte lägga någon större energi att tänka på.


Hej hoppla!


Kim Alexandra

Kommentarer
Postat av: Anonym

testa ställ en burk med ättika i lägenheten, tror det dödar dom men vet inte säkert:) puss sköna böna

2009-08-12 @ 18:31:22
Postat av: !!

Bananflug är ett par millimeter lång och har fått sitt namn av att den ofta påträffas vid frukt. Ibland omtalas de som "blomflugor", vilket dock är missvisande.



Bananflugan förökar sig snabbt, och eftersom den trivs i rumstemperatur och klarar sig bra på matrester och dylikt som föda ses den ofta som ett skadedjur. Den som önskar bli av med dem i bostaden eller liknande kan med fördel blanda till ett glas med en del vatten, en del diskmedel, en del vinäger och två delar honung. Flugorna dras till blandningen och drunknar i den.

2009-08-12 @ 19:20:42
Postat av: Kim

Tack för tipsen :D!

2009-08-12 @ 19:44:57
URL: http://kiimalexandra.blogg.se/
Postat av: malin

Köp medlet RADAR =) puss..

2009-08-12 @ 20:07:12
Postat av: malin

Köp medlet RADAR =) puss..

2009-08-12 @ 20:07:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback