panik

Kylen stod öppen, deodoranten med korken på snedden, ospolat toalett och kläder överallt, behöver jag ens säga att jag försov mig ganska rejält och vaknade 2 timmar (?!) försent i morse?! Inte okej, verkligen inte. Vaknar av ett samtal 09.19 från jobbet, hm, jag skulle börjat 9. Ligger alltså under täcket hemma i Uppsala och skulle befunnit mig i Upplands Väsby för 19 minuter sen, inte okej! Jag var i alla fall på jobbet 09.55 så jag hann till öppningen, ja, det gick lite fort på vägen dit men jag kom i alla fall fram hel.

Hämtade upp brudarna efter jobbet och så åkte vi och käkade. Blev grillspett för mig, mycket gott. Tur att man har vänner som får lön den 15:onde, helt perfa. Lyckades sniika till mig en förpackning slingor också inne på Coop så på onsdag ska det slingas och på fredag klippas.


Vägen hem var spårad, bokstavligt talat. Längesen man låg i 80 och satt som en gammal dam (för att uttrycka mig lite finare) med både händerna på ratten och ansiktet upptryckt i framrutan. Det var helt sjuka spår i vägbanan och dessutom så såg man inte ett skit i detta snöoväder.  Fick mig ett par ofrivilliga sladdar men inget slår den jag drog i förrgår i en kurva som dessutom låg i en nedförsbacka. Kändes inte bra att köra i 60 och på väg upp i hastighet efter som det var en påfart och helt plötsligt totalförlora kontrollen över baken på bilen. Blev lite berg och dalbanan som i alla fall slutade gott, som sagt, det viktigaste är vad det blir av det i slutändan och det där gick ju bra rallyförare som man är.

På tal om bilar så slog en tanke mig igår när jag tankade, haha låter som jag blev slagen av en tanke. Ni förstår i alla fall vad jag menar antar jag? Jag undrar hur mycket bensin som "försvinner" varje år när man tankar, ni vet dom där dropparna som alltid hamnar på marken när man tankat klart. Oj, vad mycket tanka och tankar det blev! Tillbaka till ämnet, tänk hur många liter det försvinner varje år bara i Sverige, tänk då världen. Helt sjukt onödigt spill, alla får helt enkelt skaka av den där man håller i (finner inget ord haha) lite extra, tänk på det nästa gång.






För att få det negativa till något positivt idag så är min bil renare än på länge pga all blötsnö och jag fick vila ut 2 timmar extra i morse, bra va?


Dags för panikstädning då eventuellt min vän dyker upp lite senare.


Sov gött
Kim Alexandra

Kommentarer
Postat av: Rickelito

Its complicated...

2009-01-20 @ 18:06:34
URL: http://rickelitosreality.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback