Götviken

Sitter just nu ute på altanen i sommarstugan straxt utanför Karlstad.
Vattnet nedanför ligger spegelblankt, det är fortfarande ljust ute och det enda som hörs är en båtmotor långt bort och ett par fågelkvitter, snacka om paradiset för den som behöver lugn och ro!

Idag har vi sjösatt roddbåten och gjort annat smått och gott här inför våra hyresgäster, det är rätt mycket kvar så det blir tidig uppgång i morgon eftersom vi åker hem i morrn eftermiddag/kväll. Leo vaknar ju rätt tidigt så för min del blir det blir ner på beachen med en hink och en spade på morgonkvisten, skönt.
Kände på vattnet när vi sjösatte båten, riktigt skönt! Hemma var det 22 grader och det här kändes helt klart varmare så det blir nog ett eller två dopp i morgon. Konstigt att det kan vara så varmt i en sjö (Vänern) som har en volym på 153 kubikkilometer, men stranden ligger ju iförsig i en vik..



(Bilden är tagen för ca 2 månader sen)


Nu ska jag försöka sova.
Önska mig lycka till, inte min starka sida att sova och definitivt inte såhär tidigt!

Godnatt, sov gott!



Kim Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback