Surr från en tröttmössa


Stök, bök, hit och dit..
Utöver att det här var min första rejäla arbetsdag, 10-19.15, på över 1 månad så har jag farit och flängt, bökat och stökat. Än är det inte över.
Blev en sväng förbi solariet eftersom jag nästan skrämmer mig själv om jag går upp på natten.

Har kikat på kurserna jag kommit in på, 3 st och funderar på om jag ska välja bort en eller två? Syftet är ju faktiskt bara billig sprit och mat, dvs kårleg.. Haha, det ska väl kännas att man bor i en av Sveriges största studentstad?! Först och främst ska jag hitta mina gymnasiebetyg..




Övrig tid har jag grejat mat till knutisen jag ska ha med mina tjejer i morgon, två pizzor blir mitt bidrag.





Nu är det bara jag själv som ska fixas också. Långdusch med inpackningar och allt vad det heter väntar, jag ska ta väl vara på mina sista 68 minuter som 21-åring.
Turning 22 i morgon, bra och dåligt. Har ju typ levt över halva av mina golden days snart..?!

Får lyssna på dom på jobbet som bara skrattar åt hur ung jag är. Det går mer än väl för jag känner mig inte så jäkla ung. Känner mig lastgammal när jag tänker på att mitt körkort snart fyller 4 år, min bil har varit i min ägo i över fyra år och är inte så jäkla ny längre, sambo med katt/villa/båt var pas´e redan för 2 år sen, flyttade hemmifrån för 5-6 år sen, fast anställning sen 2 år tillbaka, ICA-kortet börjar få dålig magnetremsa då det varit i min ägo i 6 (hjälp!!) år, delägare av ett hus, spelade in låtar från radion på kassettband när jag var liten, KASSETTBAND...Vet dagens 10-åringar ens vad det är?
 Listan är sjukt lång och när jag läser igenom detta så kliar jag mig i ögonen och känner genast en extra rynka.. Tur som fan att jag kompenserat detta lite med alla vilda nätter och äventyr de senaste 2 åren!!
Tänk att man förhoppningsvis har typ 60 år kvar att leva, fantastiskt bra!

Nej, här har jag inte tid att sitta och svamla halva natten!
In i duschen och sen skönhetssömn, ladda inför livet som 22-åring och jobb 10-19.15.

Godnatt!


Kim Alexandra

Kommentarer
Postat av: avdashkova

skitbra skrivet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-08-21 @ 14:40:32
URL: http://avdashkova.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback