Those 2 nights..


Såhär när helgen står och knackar på dörren så passar det ju utmärkt att jag delar med mig lite av våra två hårda partynätter på Manhattan och i Ridgewood.

Torsdagen spenderade vi på Manhattan, brudarna kom över till mitt rum och vi började föra på något jag säkerligen aldrig dricker igen, Skyy Vodka Pineapple! 







Full rulle som ni ser och efter noise complaining existerade bara ett val, utgång. Så tunnelbanan till World trade center och en taxi, "take us to a good bar" och vi hamnade på ett rätt död partygata. Om det var för att det var snöstorm ute eller om vi hamnade fel, det vet jag inte riktigt men, det blir vad man gör det till!
Ungefär där tar bildbevisen slut, skapligt orutinerat!
Men, vi drog runt mellan barerna och hamnade tillslut på nån mindre klubb där det bjöds på ett par shottar i vattenglas (ja, dom givmilda var Ryssar)! Sen vare fest, fest, fest och totaldäck på det. Alltså dåligt med efterfest men det var fan lika bra, eller vad säger Jennika?!


Fredag. Vi åkte ut till Hawthorne där Jennika och Lydia var tillfälligt bosatta, hos Jennikas gamla aupairfamilj.
Kvällen började med att vi alla la oss på sängen och somnade.
 Vem tror ni kör en, "vafan, vakna, kom igen, once in a lifetime?! Nu kör vi!!" Inte så svårt att gissa kanske.. Jag lyckades i alla fall få på mig ett nytt ansikte och samla på mig lite energi. Vi fick skjuts ner till Ridgewood, typ en liten håla med ett par barer och nån klubb. Kul att se vart Jennika hållt hus i 1 år!
Vi körde hela vägen ut, shots, drinkar, öl på sportbar, dansa på ett tomt dansgolv, rockbar, efterfest nr. 1 i källare, spinn the bottle, efterfest nr. 2 hos grandma och en taxi hem på det vid niotiden på morgonen. Rätt fulländad kväll vill jag lova! Som sagt, once in a lifetime!

De finns ett antal videoklipp från kvällen. Problemet är bara att vi är så grova i munnen att det fan inte ens kan visas, haha. Ni kanske förstår hur sjukt kul det är att gå och gapa saker till varandra emellan när sällskapet inte fattar ett skit?! Jag är inte den som är den men där är det till och med så att jag skäms..
 Men som sagt, kul hade vi!!




På lördagen blev det tre timmars sömn sen ut på äventyr igen, av den mildare graden däremot. Jennika fick låna bilen (garanterat rattfylla här hemma) och styrde oss mot ett stort outlet en timme bort.
På kvällen begav vi oss till Manhattan igen för en rejäl hamburgertallrik på Fridays mitt i natten. Den kvällen blev sen, men totalt helnykter. Bara lukten av sprit var rätt jobbig faktiskt.
 Det blev i allafall ett riktigt bra avslut på min vistelse i New York!


Mer bilder kommer, de båda flickornas kameror är på andra äventyr förtillfället.
Avslutningsvis vill jag bara tacka Gud för svenska män, vi såg en halvsnygg amerikan på tåget that´s it och det där med personlighet och hjärna, vet dom ens vad det är (det var där jag skulle stava hjärna med g)?

Nu är det dags för jobb, ses vi ikväll?


Kim Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback