0


Sämsta dagen på länge..
Jag HATAR att behöva äga en bil, att behöva åka 10-14 mil varje dag, jag HATAR det!
Jag längtar ihjäl mig till jag har möjligheten att sälja skiten och inte vara beroende av den.

Alt 1 (nuvarande). Betala 2700-3000:- i bensin varje månad, service 2 ggr/år + andra utgifter på ett par tusenlappar varje år.

Alt 2. Åka kommunalt, lite mindre än 1000:- billigare, 1 1/2 timmes längre restid varje dag, i stort sett aldrig kunna vara hos mitt hjärta om jag inte åker buss 3 timmar fram och tillbaka varje gång, då ska jag ha tagit mig hem från jobbet först också. I stort sett hela mina dagar kommer alltså gå ut på att åka tåg och buss. Orkar jag det? Nej, jag kommer aldrig hinna träna, vara med mina vänner och knappt träffa min älskling.

Alltså. Jag vet inte vad jag ska göra? Hela jävla sommarsemestern är som bortblåst, jag kommer åtminstonde vara pank, biljäveln ska ha ny kamrem, oljeventil, bromsklossar bytas, laga ett stort jävla elfel som inte hittas och laga spolarvätskan i bak och en till service på det i slutet på sommaren. KUL SÅ JÄVLA KUL! Tusenlapparna flyger iväg innan jag ens sett dom, de pengar jag får tillbaka på skatten som "tröst" för att jag betalat ca 30.000 i bensin 2010 försvinner återigen till bilfan innan jag ens sett dom..

Den ända som får mina tårar att sluta rinna har samtalet precis brutits med, han är ute på sjön och kommer jag inte kunna träffa förens nästa vecka. KUL SÅ JÄVLA KUL!
Hatar att vara såhär negativ men vafan, det här är verkligen värdelöst.
Kommer säkerligen ångra mig och ta bort det här inlägget..
Så jävla less. Gonatt.





Kim Alexandra

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja men du fy fan vad värdelöst det är med alla dessa utgifter hela tiden! Men jag tror nog endå att det kommer kännas mer värt med bil. Inte kul och spendera halva sitt liv på bussar & tåg!!



Nejdu, jag är icke sugen på nå mer förlossningar, än :) men förhoppningsvis så blir man det sen så Clara kan få ett syskon så småningom :) är det inte dax för er snart? Hehe ;)

2011-04-29 @ 12:45:59
URL: http://grannaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback