STOP SMOKING



Ja..
Nu står jag här, för första ggn riktigt bestämde på 7 år.
 Jag har bestämt mig för att sluta vara beroende,
jag ska fimpa cigaretterna!
Okej, som alla andra rökare har som nyårslöfte tänker ni..? Nja, jag har funderat länge, har bara väntat på "rätt tillfälle", nu är jag där, jag har fått nog! Det är dags nu.

Tanken
var att egentligen inte berätta förens det är klart men jag måste skriva detta för att peppa mig själv, få ner i ord vad jag känner och samtidigt kanske få lite pepp av mina läsare?

Jag kan ju säga på en gång att jag definitivt inte lovar att aldrig mer röka. Det lovar jag inte..
Det jag ska kämpa för är att inte vara beroende, jag ska inte vardagsröka så som jag gjort i massor av år.
Det har börjat okej, ramlade i en liten fallgrop i söndags men det är okej.
Lördag = 0
Söndag = 2
Måndag = 0.
 Nu ropar jag inte hej men tro mig, detta är stort för att vara jag. En vanlig dag röker jag ca 10-15 cigaretter.

Jag tänker prova utan några slags hjälpmedel, endast vilja. Vi får se hur det går.

Alla vet ju alla nackdelar med att röka men jag drar dom jag mest funderar över, de som svart på vitt får mig att inse att det får vara nog.
- Cancer
- Dålig hy
- Dålig kondition
- Dålig andedräkt
- Fula tänder
- "Gammal rökkärring"röst.
- Rökhosta
- Dåligt för omgivningen
- Man luktar illa
- Kostar mycket onödiga pengar
( i runda slängar har jag bränt 70.000-80.000 på cigaretter, minst)





Sen har min pojkvän mycket att göra med det hela också, inte för att han tjatar på mig utan bara för att jag
vill känna mig fräsch jämt för honom, jag vill inte lukta och smaka rök i hans sällskap. Jag hade nog inte tagit detta beslut om det inte vore för honom. Han får mig att verkligen vilja sluta!
Han röker inte, han snusar inte.

Många säger att man lätt går upp i vikt när man slutar röka. Herrejesus om jag gör det.. Men vi hoppas och ber att jag lyckas med de mål jag har. När det gäller träningen så spelar den också in i mitt beslut.
Från och med februari blir det träning 3-4 ggr i veckan, massa kondition. Har ett litet misson, mer om det senare!

Wish me luck!



Kim Alexandra

Kommentarer
Postat av: Nina

Heeejjjaa hejja! det här fixar vi!nemas problemas!Eller?;). puss påre!

2011-01-04 @ 20:26:04
Postat av: iina

Woho! Hejja hejja. Med lite vilja klarar man allt så det här kommer du att klara fin fint! puss

2011-01-05 @ 12:18:27
URL: http://designbyiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback