Priorin



Jag har under en längre tid nu haft rätt så himla mycket hår-ångest..
Någon gång i september sa jag, " har jag inte långt hår till sommaren så dör jag", det ser ut som att jag kommer dö.. Haha, nej nu ska vi inte blanda in döden i detta men. Jag mår faktiskt riktigt dåligt över mitt hår, att det är så otroligt skört, att det är lockigt och att det blir tunnare och tunnare för var dag och framförallt inte tycks växa..

Jag sköter håret bra, min frisör säger att det blir bättre och bättre men jag ser det inte, jag ser det verkligen inte!!
Tvättar håret 2 ggr i veckan, inpackning var och varannan gång. Använder ytterst sällen värmeredskap och då jag väl gör det (1-2 ggr i månaden) är jag otroligt noggran med värmespray. Jag använder serum för att det inte ska se och kännas så otroligt frissigt och ibland åker det i lite stärkande proteinspray, dessutom har jag lagt mycket pengar på att få bra och rätt shampoo och balsam som passar just mitt hår. Jag färgar aldrig någonsin håret hemma, det vågar jag inte, endast min frisör får göra detta!
Varför ska det då vara så jääävla svårt att växa, att bli starkare och fräschare?!?!
Jag kan säg att 9 av 10 ggr så spyr jag över min spegelbild, just pga håret, kort, lockigt och frissigt. Min nya mörkare färg är jag jättenöjd med men resten är verkligen totalt piss. Jag skulle nog vilja säga att det varit såhär sen jag fyllde 20, ska jag verkligen behöva gå igenom det här redan nu, att börja tappa mer och mer hår och få sämre och sämre hår?!

Tänk om jag kunde få tillbaka mitt hår..



Igår bestämde jag mig för en sak som jag funderat över länge, det är nämligen rätt dyrt, 399:-/burk (räcker 1 månad), köps på apoteket.
Jag köpte Priorin, har läst och hört mycket bra om detta så nu håller vi en tumme åt mig va?
3-4 månader tar det innan resultat syns så, jag hoppas verkligen på detta!!!!





Hoppas, hoppas, hoppas!!!


Kim Alexandra

Kommentarer
Postat av: Daniel

Så nu har det gått ett år fungerade det?



Gick inte att söka i din blogg så kan ej se om uppdatering skett. Funderar att köpa till min mor.

2012-02-24 @ 09:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback