Kocken


Har varit och storhandlat precis och tänkte "slå på stort" och göra egna biffar med grönsakspuré.
Vi får väl se vad andra halvan säger om purén där, bäst att jag kokar lite potatis till också tänkte jag ;p.
Men, en bra mycket nyttigare alternativ till kolhydraterna är det.
Består av
1 Blomkålshuvud
1 Broccolihuvud
0,5 dl creme freiche
Salt och peppar.
Koka grönsakerna i 5 minuter, häll av vattnet (spar lite till mixningen).
Mixa grönsakerna tillsammans med creme freichen och kryddorna. Klart!
Sen får vi se hur det smakar men jag tror nog att det kan vara super!





Kim Alexandra

Kommentarer
Postat av: Sara

En av mina favoriter är att koka blomkålshuvud i grädde och mjölk (jag käkar LCHF) och blanda i lite citron, salt och peppar. Hur gott som helst ! :)

2011-11-09 @ 11:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback